ناودانی اروپایی چیست؟
페이지 정보
작성자 Deborah 작성일24-08-29 22:30 조회2회 댓글0건본문

در ادامه به انواع مختلف ناودانی بر اساس شکل ظاهری اشاره شده است. هر پروژه اقتضای خاص خودش را دارد. بنابراین در زمان خرید ناودانی باید به شکل ناودانی و تناسب آن با پروژه توجه ویژه داشت.
۱. ناودانی نوردی
در این روش، شمش خام حرارت دیده از بین غلتکهای نورد عبور کرده و ضخامت آن کاهش مییابد. ناودانیهای تولیدشده به این روش به نام فابریک معروف هستند.
در این مقاله متوجه شدیم که ناودانیهای اروپایی، همان ناودانی سنگین در ایران است. این ناودانی در کاربردهای نیازمند به تحمل وزن و فشار بالا مورد استفاده قرار میگیرد. بنابراین اگر در پروژه خود نیاز به ابزاری دارید که بتوانید در ساخت انواع تیر، ستون و… میزان فشار و بار وارد شده را مهار کنید، این ناودانی پیشنهاد میشود. البته از آن علاوه بر ساختمانسازی در صنایع دیگر ناودانی مانند خودرو سازی جهت ساخت اتاقک ماشینهای سنگین مانند تریلر استفاده میشود. هدف ما از این مقاله معرفی یکی از بهترین انواع ناودانی، به نام ناودانی UNP است، امیدواریم در توضیح آن موفق عمل کرده باشیم.
برترین تولیدکنندگان انواع ناودانی بر اساس استاندارد
بعد از آشنایی با کاربرد انواع استانداردهای ناودانی، لازم است با تعدادی از برترین تولیدکنندگان این محصول در سطح کشور آشنا شویم:
سایر مشخصات فولاد st37 شامل کیفیت بالا و قیمت مناسب این مقطع است که آن را به یکی از ایدهآلترین گزینههای موجود در ساختمانسازی تبدیل میکند. برای افزایش مقاومت سازه در قسمتهای اصلی بنا (مانند خرپا و دهانه)، افزایش تحمل بنا در برابر تنشهای فولادی و کاهش وزن اسکلت فلزی، میتوان از این نوع ناودانی استفاده کرد.
مشخصات ناودانی
مشخصات ناودانی اروپایی
ناودانی اروپایی اصطلاحی است که برای ناودانیهای تولید شده بر اساس استاندارد اروپا مدل UNP به کار برده میشود. این استاندارد، ضخامت بیشتر و در نتیجه وزن پیوان بیشتری را برای ناودانیها تعریف کرده است. ناودانیهای تولید شده بر طبق این استاندارد مطابق با وزنهای اعلام شده در جدول اشتال وزنی ساخته شده و به عبارتی ناودانی سنگین محسوب میشوند. ویژگی و مشخصات اصلی ناودانی اروپایی وزن و ضخامت بیشتر است که باعث میشود این محصول مقاومت و کیفیت بالاتری داشته و یکی از بهترین گزینههای ممکن برای کاربریهای صنعتی و استفاده در پروژههای ساختمانی بزرگ باشد.
بالاتر توضیح دادیم که تفاوت در بالهای طراحیشده متناسب با دو استاندارد UPE و UPN است؛ به بیان روشنتر، استاندارد یا مدل UPE (بال موازی) مناسب برای ناودانی C شکل است. اما استاندارد یا مدل UPN (بال مخروطی) برای انواع ناودانی U شکل کاربرد دارد. خبر خوب اینکه هر دو استاندارد در داخل کشور و در خط تولید ناودانی، تولید و عرضه میشود. برای دیدن راهنمای علامت اختصاری ناودانی کلیلک کنید.
تفاوت روش تولید ناودانی بر اساس وزن
یکی دیگر از ویژگیهای ناودانی که میتواند بر روی فرایند تولید ناودانی ناودانی و استانداردهای تولید تاثیر گذار باشد، وزن ناودانی میباشد. انواع ناودانی را میتوان از لحاظ پیوان وزن به گروههای ناودانی سبک و سنگین تقسیم بندی نمود. ناودانی سبک به نوعی از ناودانی گفته میشود که وزن آن از وزن تعریف شده در جدول استاندارد اشتال کمتر است. در تولید این نوع ناودانی از استاندارد ملی ایران با شماره 4477-1 و 4477-2 و استانداردهای EN 10279، DIN 1026-12 و GOST 8240 استفاده میشود. در مقابل ناودانی سنگین نوعی از ناودانی است که از نظر ابعاد و وزن دقیقا با مقادیر ذکر شده در جدول اشتال مطابقت دارد. ناودانی سنگین تحت استاندارد DIN-1024 تولید میشود. برای درک بهتر تفاوتهای ناودانی سبک و سنگین مقاله 8 تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک را مطالعه نمایید.
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.